Sunday 20 November 2016

BANANA SPRING ROLL @ Popia Pisang

Minggu lepas member saya bagi dua sikat pisang montel. Besar-besar pisangnya.  Saya buat cucur..kek pisang.. dan anak pun suka makan begitu saja.  Masih berbaki lagi saya pun cuba buat popia pisang.   Saya menggunakan kulit popia yang saya buat sendiri.  Boleh juga kalau nak guna kulit popia segera tu. 
Rupa-rupanye sedap popia pisang ni ye.. makan pulak dengan madu dan parutan coklat masakkan memang sedap.  Makan pulak panas-panas.  Sesuai dihidangkan untuk minum petang bersama keluarga.




Jom kita tengok cara-cara menyediakannya:
 

Belah pisang kepada dua


Sediakan kulit popia (saya menggunakan kulit popia yang saya buat sendiri)


Sapukan buttercup pada kulit popia dan letakkan pisang


Gulung pisang seperti gambar

Goreng popia dengan sedikit minyak hingga garing


Sedia dihidang panas-panas, hiaskan dengan parutan coklat masakan dan enak dimakan bersama madu.






**SELAMAT MENCUBA**

No comments:

Post a Comment